REGULAMIN

świadczenia usług ładowania oraz innych na platformie w aplikacji e-PowerUP!

I. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin świadczenia usług ładowania oraz innych na platformie i w aplikacji e-PowerUp! – warunki umowy użytkownika końcowego zwane dalej „Regulamin” są opublikowane i stosowane przez IT Control Sp. z o.o., 26-001 Masłów  Pierwszy, ul. Lotnicza 40B NIP: 959-190-15-43 REGON: 260399377, Sąd Rejonowy w Kielcach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego 0000368110, e-mail biuro@it-control.pl, tel.: +48 41 310 71 00.
  2. Niniejszy Regulamin określa zasady zawierania umów pomiędzy Dostawcą/Operatorem (DUL/OSL), a Klientem uprawnionymdo korzystania z Usług, tj. KPE i/lub WSL („Użytkownik Końcowy”) oraz świadczenia przez DUL/OSL usług ładowania oraz innych na platformie i w aplikacji PowerUp!, zasady korzystania przez Konsumenta z prawa do odstąpienia od umowy, a także tryb postępowania reklamacyjnego.
  3. Użytkownik Końcowy przed zawarciem umowy z DUL/OSL ma obowiązek zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu, jak również warunkami technicznymi, które obowiązany jest spełnić, aby możliwe było świadczenia usług przez DUL/OSL.

II. Definicje

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
  1. Aplikacja mobilna – aplikacja, która umożliwia korzystanie z usług świadczonych przez Dostawcę Usług Ładowania (DUL);
  2. Ładowanie – pobór energii elektrycznej przez:
    1. pojazd elektryczny, pojazd hybrydowy, autobus zeroemisyjny,
    2. niebędący pojazdem elektrycznym pojazd silnikowy, motorower, rower lub wózek rowerowy, w rozumieniu ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym – na potrzeby napędu tego pojazdu;
  3. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. z 2023 r. poz. 1285 ze zm.);
  4. KPE – Kierowca Pojazdu Elektrycznego (Użytkownik Końcowy), będący użytkownikiem aplikacji do ładowania, portalu internetowego dla Użytkowników Końcowych, karty do ładowania, który jest osobą fizyczną lub innym podmiotem, który zawiera Umowę z (DUL/OSL) na zakup Produktów i/lub Usług;
  5. DUL – Dostawca Usługi Ładowania (w rozumieniu Ustawy o Elektromobilności, działający na ogólnodostępnej stacji ładowania). Zakresem działania DUL jest umożliwienie dostępu do sieci infrastruktury ładowania celem umożliwienia ładowania Pojazdu Elektrycznego. DUL umożliwia dostęp za pomocą różnych środków identyfikacji, takich jak aplikacja lub karta do ładowania. Ponadto DUL umożliwia KPE zarejestrowanie się za pośrednictwem aplikacji lub portalu dla Użytkownika Końcowego w sieci systemu PowerUp! celem identyfikacji, fakturowania oraz świadczenia usług ładowania.
  6. OSL – Operator Ogólnodostępnej Stacji Ładowania (w rozumieniu Ustawy o Elektromobilności). OSL jest operatorem (administratorem) jednego lub więcej Punktów Ładowania. Zadaniem OSL jest m.in. zapewnienie możliwości technicznych dla przeprowadzania i przetwarzania transakcji ładowania w jednym lub więcej Punktach Ładowania.
  7. WSL – Właściciel Stacji Ładowania/Punktu Ładowania). WSL otrzymuje swoje wynagrodzenie lub zwrot kosztów za pośrednictwem sieci PowerUp! za sesje ładowania, które Kierowcy Pojazdów Elektrycznych wykonali w jego punkcie ładowania, zgodnie z zawartą umową z DUL/OSL. WSL może odnosić się również do Użytkownika Końcowego – będącego OSL – posiadającego tytuł prawny przyznany przez WSL lub przez OSL danej stacji ładowania na podstawie którego może zarejestrować Punkt Ładowania w sieci e-PowerUp!.
  8. DUL/OSL – IT Control Sp. z o.o. z siedzibą w Masłowie Pierwszym, ul. Lotnicza 40b, 26-001 Masłów, Strona Umowy z Użytkownikiem Końcowym oraz Dostawca Usług Ładowania dla KPE i/lub strona umowy dla WSL. Użytkownikiem Końcowym i stroną Umowy może być wyłącznie osoba pełnoletnia, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych.;
  9. Pojazd elektryczny – pojazd samochodowy w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, wykorzystujący do napędu wyłącznie energię elektryczną akumulowaną przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania;
  10. Portal/platforma/sieć – środowisko informatyczne, które umożliwia świadczenia przez DUL usług na rzecz Klientów;
  11. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową (art. 431 Kodeksu Cywilnego);
  12. Punkt ładowania – punkt usługowy, która umożliwieniu pobór energii elektrycznej przez Pojazd elektryczny na potrzeby napięcia tego Pojazdu;
  13. Regulamin – niniejszy dokument;
  14. Stacja ładowania:
    1. urządzenie budowlane obejmujące co najmniej jeden punkt ładowania o normalnej mocy lub punkt ładowania o dużej mocy, związane z obiektem budowlanym, lub
    2. wolnostojący obiekt budowlany z zainstalowanym co najmniej jednym punktem ładowania o normalnej mocy lub punktem ładowania o dużej mocy wyposażone w oprogramowanie wykorzystywane do świadczenia usługi ładowania, wraz ze stanowiskami postojowymi, których liczba odpowiada liczbie punktów ładowania umożliwiających jednoczesne świadczenie tej usługi, oraz, w przypadku gdy stacja ładowania jest podłączona do sieci dystrybucyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne, instalacją prowadzącą od punktu ładowania do przyłącza elektroenergetycznego;
  15. Umowa – umowa na świadczenie usług zawarta pomiędzy DUL/OSL a WSL i/lub Użytkownikiem Końcowym KPE;
  16. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Konsumentem (KPE) w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie;
  17. Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych- ustawa z dnia 11 stycznia 2018 roku elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1394 ze zm.);
  18. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. z 2021 r. poz. 2105 ze zm.);
  19. Użytkownik Końcowy (Klient) KPE/WSL – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która zawiera z DUL/OSL umowę.

III. Zasady zawierania i wypowiadania umowy

  1. Umowa pomiędzy Dostawcą Usługi Ładowania DUL, a Użytkownikiem Końcowym KPE może zostać zawarta w następujący sposób:
    1. w drodze pisemnej umowy zawartej pomiędzy DUL, a Użytkownikiem Końcowym KPE;
    2. w drodze rejestracji Użytkownika Końcowego KPE na portalu internetowym DUL lub za pośrednictwem aplikacji do ładowania, przy czym Użytkownik Końcowy zobowiązany jest do akceptacji niniejszych warunków umowy przed skorzystaniem z jakichkolwiek usługi, które świadczy DUL;
    3. w drodze akceptacji przez Użytkownika Końcowego KPE oferty DUL, która została umieszczona na portalu internetowym DUL lub za pośrednictwem aplikacji do ładowania, przy czym Użytkownik Końcowy zobowiązany jest do akceptacji warunków umowy przed skorzystaniem z jakiekolwiek usług, które świadczy DUL.
  2. Czas trwania umowy pomiędzy Dostawcą Usługi Ładowania DUL, a Użytkownikiem Końcowym KPE określa umowa pisemna lub (w przypadku braku umowy pisemnej) oferta DUL, którą zaakceptował Użytkownik Końcowy KPE na portalu internetowym DUL lub za pośrednictwem aplikacji do ładowania.
  3. Niezależnie od uprawnień umownie określonych, DUL może wypowiedzieć umowę, którą zawarł z Użytkownikiem Końcowym KPE bez podania przyczyny z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego.
  4. Użytkownik Końcowym będący Konsumentem (niezależnie od prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość) dysponuje uprawnieniem do wypowiedzenia umowy świadczenia usług przez DUL, bez podania przyczyny z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego.
  5. DUL ma prawo do wypowiedzenia umowy, którą zawarł z Użytkownikiem Końcowym, ze skutkiem natychmiastowym w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z poniższych okoliczności:
    1. jeżeli realizacja polecenia zapłaty/automatycznego pobrania należności okaże się wielokrotnie tj. minimum 3 razy, niemożliwa;
    2. w przypadku złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości, zawieszenia płatności, restrukturyzacji zadłużenia lub objęcia Użytkownika Końcowego zarządem komisarycznym.

W podobnych przypadkach dostęp i/lub karta do ładowania zostaje natychmiast zablokowana;

    1. w przypadku niewłaściwego użycia Karty do ładowania / aplikacji do ładowania
    2. zaległości płatniczych przekraczających trzydzieści (30) dni;
    3. nieprzestrzegania przez Użytkownika Końcowego warunków umowy lub zapisów niniejszego Regulaminu.
  1. Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy może zostać dokonane w formie pisemnej lub drogą elektroniczną.

IV. Warunki płatności

  1. Ceny usług, warunki i termin płatności określa umowa zawarta pomiędzy DUL/OSL a Użytkownikiem Końcowym KPE/WSL.
  2. W przypadku gdy zawarcie umowy następuje w drodze rejestracji Użytkownika Końcowego na portalu internetowym DUL lub za pośrednictwem aplikacji do ładowania albo w drodze akceptacji przez Użytkownika Końcowego KPE oferty DUL, która została umieszczona na portalu internetowym DUL lub za pośrednictwem aplikacji do ładowania obowiązującymi są ceny i stawki podane na portalu internetowym DUL lub w aplikacji w chwili świadczenia usługi.
  3. W przypadku gdy zawarcie umowy następuje w drodze rejestracji Użytkownika Końcowego na portalu internetowym DUL lub za pośrednictwem aplikacji do ładowania albo w drodze akceptacji przez Użytkownika Końcowego KPE oferty DUL, która została umieszczona na portalu internetowym DUL lub za pośrednictwem aplikacji do ładowania, obowiązującymi są terminy
    płatności podane na portalu internetowym DUL lub w aplikacji w chwili świadczenia usługi.
  4. Płatność za świadczone usługi następuje w sposób określony w umowie. W przypadku gdy zawarcie umowy następuje w drodze rejestracji Użytkownika Końcowego (KPE) na portalu internetowym DUL lub za pośrednictwem aplikacji do ładowania albo w drodze akceptacji przez Użytkownika Końcowego KPE oferty DUL, która została umieszczona na portalu internetowym DUL lub za pośrednictwem aplikacji do ładowania, płatność za usługi następuje według metod płatności, które udostępni DUL na dzień świadczenia usługi (na portalu internetowym DUL lub w aplikacji do ładowania).
  5. DUL dysponuje uprawnieniem do jednostronnej zmiany obowiązujących cen i stawek. O fakcie zmiany cen i stawek DUL zobowiązany jest powiadomić Użytkownika Końcowego w formie aktualnej informacji na portalu lub za pośrednictwem aplikacji do ładowania przed rozpoczęciem świadczenia usługi. W przypadku gdy Użytkownik Końcowy jest konsumentem i zawarł z DUL umowę pisemną z określonymi stawkami usług, powiadomienie o zmianie cen i stawek DUL następujące w formie wiadomości mailowej.
  6. W przypadku, gdy Użytkownik Końcowy nie akceptuje zmiany obowiązujący cen i stawek, ma prawo wypowiedzieć umowę przed datą, w której zmiana wejdzie w życie.
  7. Termin na wypowiedzenie umowy (o którym mowa w ust. 6 powyżej) dla konsumentów nie może być krótszy niż 14 dni.

V. Sposób realizacji usług

  1. DUL/OSL świadczy na rzecz Klienta KPE i/lub WSL płatne Usługi takie jak między innymi:
    1. Usługi ładowania;
    2. Abonamentową usługę hostingu;
    3. Usługi rozliczania kosztów ładowania w domu;
    4. Usługi roamingowe
    5. Usługi serwisowe
  2. DUL/OSL zobowiązany do realizacji na rzecz Użytkownika Końcowego KPE i/lub WSL świadczeń objętych Umową w szczególności DUL/OSL zapewnia następującą funkcjonalność:
    1. zdalne zarządzanie Stacją Ładowania (uruchomienie ładowania, zatrzymanie ładowania, restart, zdalna diagnostyka oraz serwis w zakresie usuwania usterek podstawowych, możliwych do usunięcia zdalnie – jeżeli Stacja Ładowania umożliwia takie zarządzanie),
    2. raportowanie zużycia energii,
    3. rejestracja transakcji ładowania,
    4. rejestr logów oraz zdarzeń,
    5. udostępnienie informacji o czasie ładowania oraz zużytej energii,
    6. bezpieczeństwo danych, połączenia szyfrowane SSL,
    7. dynamiczne zarządzanie energią ładowania (jeżeli umożliwia Stacja Ładowania),
    8. możliwość rozpoczęcie ładowania pojazdu zdalnie, przez operatora systemu,
    9. praca off-line (z autoryzacją odłożoną w czasie) oraz on-line,
    10. możliwość zdalnego zarządzania pracą stacji (wprowadzanie danych, generowanie raportów) za pośrednictwem przeglądarki www,
    11. eksport danych do plików zewnętrznych,
    12. zdalna obsługa alarmów i zgłoszeń,
    13. usługa hostingu,
    14. interfejs użytkownika w języku polskim, angielskim, ukraińskim, niemiecki
    15. łączność za pośrednictwem sieci,
    16. Informacja o statusie stacji: ładowanie, stacja gotowa, cena kWh, itp.
    17. wsparcie techniczne z powiadomieniem o ostrzeżeniach i błędach,
    18. lokalizacja stacji wraz z ich statusem w czasie rzeczywistym na mapach Google,
    19. eksport danych o lokalizacji stacji do nawigacji,
    20. interfejs do informacji o stanie stacji w czasie rzeczywistym dla wszystkich punktów ładowania do EIPA dla stacji ogólnodostępnych,
    21. zarządzanie obciążeniem w lokalnej lub określonej grupie punktów ładowania, o ile stacje ładowania wspierają tę funkcjonalność.
  3. W ramach usługi ładowania DUL zapewnia:
    1. udostępnienie użytkownikom końcowym Ogólnodostępnych Stacji Ładowania Aplikacji Mobilnej e-PowerUp! na smartfona i inne urządzenia mobilne (IOS / Android), dostępnej w AppStore oraz GooglePlay, umożliwiającej płatności przez konto rozliczeniowe, operatora płatności, lub/i bezpośrednio kartą kredytową (płatności ad-hoc),
    2. zdalne zarządzanie systemem płatności, protokół OCPP 1.5 -2.0,
    3. lokalną autoryzację z kartami RFID lub/i Aplikacją Mobilną,
    4. informację w Aplikacji Mobilnej użytkownika o lokalizacji i stanie terminala ładowania (wolny czy zajęty), informację o obowiązującej taryfie,
    5. dostęp do opcji zarządzania za pomocą pulpitu online w Aplikacji Mobilnej obsługę transakcji sesji ładowania, płatności itp.,
    6. zautomatyzowany moduł rozliczeniowy,
    7. Zdalne wsparcie, dostępne dla wszystkich użytkowników stacji ładowania w godzinach (09:00-17:00 CET od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy), w języku polskim.
  4. Użytkownik Końcowy KPE i/lub WSL zobowiązany do terminowego podania wszystkich informacji, które są niezbędne do prawidłowej realizacji obowiązków umownych przez DUL/OSL. Użytkownik Końcowy w szczególności zobowiązany jest do podania następujących informacji:
    – danych identyfikacyjnych Użytkownika Końcowego (imię nazwisko, adres albo nazwa i siedziba firmy);
    – danych do faktury dla przedsiębiorców (np. numer NIP, numer KRS);
    – rozliczeniowych, które są niezbędne do autoryzacji polecenia zapłaty lub automatycznego pobrania należności;
    – adresu e-mail Użytkownika Końcowego;
    – danych identyfikacyjnych pracowników Użytkownika Końcowego lub osób, które uczestniczą po stronie Użytkownika Końcowego lub w jego imieniu w realizacji umowy zawartej z DUL – jeśli dane te są niezbędne do realizacji umowy zawartej pomiędzy DUL a Użytkownikiem Końcowym;
    – danych rejestracyjnych pojazdów elektrycznych Użytkownika Końcowego – jeśli dane te są niezbędne do realizacji umowy zawartej pomiędzy DUL a Użytkownikiem Końcowym.
  5. DUL/OSL nie ponosi odpowiedzialności za szkodę spowodowaną podaniem przez Użytkownika Końcowego niepełnych lub nieprawdziwych informacji.
  6. Użytkownik Końcowy zobowiązany do przestrzegania przepisów prawa powszechnie obowiązującego, postanowień umowy, którą zawarł z DUL/OSL oraz zapisów niniejszego Regulaminu. Użytkownik Końcowy zobowiązany jest również do zapewnienia, aby ww. przepisów, postanowień i zapisów przestrzegali jego pracownicy oraz osoby, które uczestniczą po stronie Użytkownika Końcowego lub w jego imieniu w realizacji umowy zawartej z DUL/OSL.
  7. Użytkownik Końcowy zobowiązany jest do zapoznania się z warunkami technicznymi, których spełnienie jest niezbędne przez Użytkownika Końcowego celem prawidłowego świadczenia usług przez DUL/OSL. Wymogi techniczne do świadczonych usług znajdują się w Portalu lub w Aplikacji lub na stronie internetowej DUL/OSL.
  8. Użytkownik Końcowy, jego pracownicy i inne osoby, które uczestniczą po stronie Użytkownika Końcowego lub w jego imieniu w realizacji umowy zawartej z DUL/OSL nie dysponują uprawnieniem do jakichkolwiek działań, które w jakikolwiek sposób naruszają warunki umowy zawartej z DUL/OSL lub postanowienia niniejszego Regulaminu, w szczególności zakazane jest:
    1. korzystania z usług DUL/OSL w sposób zakłócający funkcjonowanie Portalu, strony internetowej Operatora, Aplikacji lub któregokolwiek z ich elementów,
    2. korzystanie z usług, które DUL/OSL świadczy na rzecz innych Użytkowników Końcowych;
    3. wprowadzania do strony Internetowej DUL/OSL, Profilu Użytkownika lub Aplikacji treści o charakterze bezprawnym, naruszającym prawo lub dobre obyczaje, w tym w szczególności wprowadzania oprogramowania złośliwego lub oprogramowania śledzącego;
    4. wskazywać danych osobowych osób trzecich których udostępnianie Użytkownik Końcowy nie jest uprawniony;
    5. dokonywać jakichkolwiek modyfikacji strony Internetowej DUL/OSL lub innych elementów usług świadczonych przez Operatora, dekompilacji, adaptacji, tłumaczenia kodu lub jakichkolwiek innych zmian w oprogramowaniu;
    6. usuwania lub modyfikowania jakichkolwiek zabezpieczeń, jak również oznaczeń w Portalu, na stronie internetowej DUL/OSL i w Aplikacji, w tym znaków towarowych lub innych oznaczeń w nich zawartych;
    7. udostępniania Usług (w tym Konta) osobom trzecim do użytku pod jakimkolwiek tytułem (odpłatnie lub nieodpłatnie) bez uprzedniej zgody DUL/OSL.

VI. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość

  1. Zgodnie z przepisem art. 27 ustawy o prawach konsumenta, Użytkownik końcowy będący Konsumentem który zawarł umowę na odległość może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w ust. 2 i 3 poniżej.
  2. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy/usługi inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez DUL/OSL, Przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  3. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy/usługi, chyba że Przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował Konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.
  4. Bieg terminu określonego w ust. 1 powyżej rozpoczyna się:
    1. dla umowy, w wykonaniu której Przedsiębiorca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik,
      a w przypadku umowy, która:
      – obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części,
      – polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy;
    2. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
  5. Konsument może odstąpić od umowy, składając Przedsiębiorcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  6. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
  7. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy. Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  8. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Przedsiębiorcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że Przedsiębiorca nie poinformował Konsumenta o prawie odstąpienia od umowy
  9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
    1. o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
    2. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
    3. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    4. w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
    5. w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    6. w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
    7. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
    8. w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;
    9. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    10. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
    11. zawartej w drodze aukcji publicznej;
    12. o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
    13. o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie
    14. o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny w przypadku których konsument wyraźnie zażądał od przedsiębiorcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta.

VII. Odpowiedzialność Stron

  1. DUL/OSL nie ponosi odpowiedzialności względem Użytkownika Końcowego KPE i/lub WSL za szkodę, które wynika z jego działania albo zaniechania. DUL/OSL nie ponosi w szczególności odpowiedzialności za:
    1. nieprawidłowości ze strony sprzętu komputerowego lub urządzeń mobilnych Użytkownika Końcowego, jego pracowników lub osób które uczestniczą po stronie Użytkownika Końcowego lub w jego imieniu w realizacji umowy zawartej z DUL/OSL
    2. niewłaściwej instalacji karty SIM przez Użytkownika Końcowego, jego pracowników lub osób które uczestniczą po stronie Użytkownika Końcowego lub w jego imieniu w realizacji umowy zawartej z DUL/OSL;
    3. wadliwego działania oprogramowania innych firm używanego przez Użytkownika Końcowego, jego pracowników lub osób które uczestniczą po stronie Użytkownika Końcowego lub w jego imieniu w realizacji umowy zawartej z DUL/OSL;
    4. nieprawidłowej konfiguracji lub nieprawidłowej obsługi Profilu Użytkownika lub Aplikacji przez Użytkownika Końcowego, jego pracowników lub osób które uczestniczą po stronie Użytkownika Końcowego lub w jego imieniu w realizacji umowy zawartej z DUL/OSL.
  2. Użytkownik Końcowy ponosi odpowiedzialność względem DUL/OSL lub osób trzecich za szkodę wywołaną działaniem albo zaniechaniem Użytkownika Końcowego, jego pracowników lub osób, które uczestniczą po stronie Użytkownika Końcowego lub w jego imieniu w realizacji umowy zawartej z DUL/OSL.

VIII. Postępowanie reklamacyjne

  1. DUL/OSL ponosi odpowiedzialność za wady świadczonych usług zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego (art. 556- 5764).
  2. Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej następuje informacje:
    1. oznaczenie Użytkownika Końcowego z podaniem: nazwiska i imienia lub nazwy, adresu lub siedziby w przypadku przedsiębiorców;
    2. dokładny opis występującego problemu będącego podstawą reklamacji;
    3. datę wystąpienia problemu;
    4. numer telefonu kontaktowego Użytkownika.
  3. DUL/OSL zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od daty wpłynięcia kompletnej reklamacji.
  4. W przypadku braków w reklamacji DUL/OSL wezwie Użytkownika Końcowego do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie, nie później niż w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania przez DUL/OSL.
  5. Zdalne Wsparcie oferuje Usługi wsparcia w związku z pytaniami i/lub skargami Użytkownika Końcowego dotyczącymi produktów i usług, które świadczy DUL/OSL na podstawie umowy zawartej z Użytkownikiem Końcowym. Wsparcie to świadczone jest w zakresie, w jakim możliwe jest zdalne dostarczenie Użytkownikowi Końcowemu wskazówek, rozwiązań lub porad, jak również zdalne wdrożenie możliwych rozwiązań. DUL/OSL nie udziela żadnej gwarancji, że Zdalne Wsparcie dostarczy rozwiązania dla każdego zgłoszonego problemu, w szczególności w przypadku, gdy rozwiązanie danego problemu
    nie może być wdrożone zdalnie, Użytkownik Końcowy zostanie poinformowany o możliwych rozwiązaniach, które może samodzielnie zastosować na miejscu.
  6. Użytkownik Końcowy zobowiązany jest do natychmiastowego kontaktu z numerami telefonów podanymi na punkcie ładowania lub karcie do ładowania w przypadku nieprawidłowego działania punktu ładowania lub karty do ładowania.

IX. Prawa autorskie

  1. Zakazane jest usuwanie, zmienianie jakichkolwiek oznaczeń dotyczących poufnego charakteru lub praw własności intelektualnej oprogramowania, urządzeń, strony Internetowej DUL/OSL lub materiałów. Niedozwolone jest omijanie lub usuwanie zabezpieczeń technicznych lub ograniczeń użytkownika związanych z usługami, które świadczy DUL/OSL.
  2. Użytkownik końcowy ponosi odpowiedzialność za naruszenie zakazu określonego w ust. 1 powyżej.

X. Dane osobowe

  1. DUL/OSL będzie przetwarzać dane osobowe Użytkowników Końcowych, jego pracowników lub osób, które uczestniczą po stronie Użytkownika Końcowego lub w jego imieniu w realizacji umowy zawartej z DUL/OSL w następujących celach:
    1. zawarcia i wykonywania postanowień umowy, która została zawarta pomiędzy DUL/OSL a Użytkownikiem Końcowym;
    2. realizacji obowiązków publicznoprawnych przez DUL/OSL (w tym prowadzenia dokumentacji podatkowej);
    3. rozpatrywania skarg i wniosków, a także udzielanie odpowiedzi na pytania;
    4. dochodzenia roszczeń bądź obrony przed roszczeniami formułowanymi względem DUL/OSL.
  2. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz konieczne do zawarcia i realizacji umowy przez DUL/OSL na rzecz Użytkownika Końcowego. Dane osobowe przetwarzane są przez Operatora przez czas trwania umowy, zaś po jej zakończeniu lub wygaśnięciu do czasu wygaśnięcia roszczeń wynikających z umowy;
  3. DUL/OSL może ujawnić dane osobowe podmiotom z nim współpracującym, w szczególności operatorowi płatności bezgotówkowych w celu rejestracji karty płatniczej oraz obsługiwania i rozliczania transakcji, które dokonał Użytkownik Końcowy, podmiotom świadczącym usługi doręczania korespondencji i przesyłek, podmiotom świadczącym usługi rachunkowo-księgowe, prawne i windykacyjne, podmiotom świadczącym usługi rachunkowo-księgowe, fakturowania oraz archiwizacji.
  4. W związku z przetwarzaniem danych osobowych, Użytkownik Końcowy, jego pracownik lub osoba, która uczestniczy po bstronie Użytkownika Końcowego lub w jego imieniu w realizacji umowy zawartej z DUL/OSL, dysponuje prawem:
    – dostępu do treści swoich danych;
    – sprostowania albo usunięcia danych osobowych lub ograniczenia ich przetwarzania;
    – wniesienia sprzeciwu do DUL/OSL w sprawie przetwarzania danych osobowych na adres e-mail Inspektora Ochrony Danych tj. kontakt@e-powerup.pl;
    – wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
  5. Wyrażona zgoda na przetwarzanie danych osobowych może zostać w dowolnym momencie wycofana poprzez wysłanie wiadomości mailowej pod adres kontakt@e-powerup.pl lub korespondencji na adres siedziby DUL/OSL.
  6. Dane Inspektora Ochrony Danych DUL/OSL: Sylwia Wrzesień, tel. +48413107100.

XI. Postanowienia końcowe

  1. Użytkownik końcowy nie może przenieś praw i obowiązków wynikających z umowy na rzecz innej osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej bez uprzedniej zgody DUL/OSL, wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności.
  2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, zastosowanie znajdą przepisu prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności Kodeksu Cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych.
  3. Regulamin może ulec zmianie w każdym czasie. Informacje o treści zmian regulaminowych są zamieszczane niezwłocznie na stronie internetowej DUL/OSL.
  4. Zmiana Regulaminu jest skuteczna wobec Użytkownika Końcowego, który nie zrezygnuje z usług Operatora w terminie 30 dni od dnia podania informacji o zmianie Regulaminu.
  5. Wszelkie spory powstałe na tle niniejszego Regulaminu będą rozstrzygane w oparciu o przepisy prawa polskiego.
  6. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.10.2023 r.

XII. Plany cenowe

Taryfa Zapłać teraz  Taryfa  Przedpłata
1,90 Brutto 1,70 Brutto 
Shopping cart
Zaloguj