REGULAMIN
sklepu e-PowerUP!
I. Postanowienia ogólne
Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki korzystania ze Sklepu Internetowego prowadzonego przez IT Control Sp. z o.o., 26-001 Masłów Pierwszy, ul. Lotnicza 40B NIP: 959-190-15-43 REGON: 260399377, Sąd Rejonowy w Kielcach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego 0000368110, e-mail: biuro@it-control.pl, tel.: +48 41 310 71 00, warunki zawieranie i realizacji umowy sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą i Kupującym, zasady korzystania przez Kupującego z prawa do odstąpienia od umowy, a także tryb postępowania reklamacyjnego.
Kupujący zawierający z Sprzedawcą umowę sprzedaży ma obowiązek zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu.
II. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. z 2023 r. poz. 1285 ze zm.);
Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221 Kodeksu Cywilnego);
Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która zawiera ze Sprzedawcą umowę sprzedaży;
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową (art. 431 Kodeksu Cywilnego);
Regulamin – niniejszy dokument;
Sklep (Sklep Internetowy) – sklep internetowy prowadzony przez IT Control
z o.o., 26-001 Masłów Pierwszy, ul. Lotnicza 40B, NIP: 959-190-15-43 REGON: 260399377, Sąd Rejonowy w Kielcach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego 0000368110, e-mail: biuro@it-control.pl, tel.: +48 41 310 71 00;Sprzedawca – IT Control Sp. z o.o., 26-001 Masłów Pierwszy, ul. Lotnicza 40B, NIP: 959-190-15-43, REGON: 260399377, Sąd Rejonowy w Kielcach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego 0000368110, e-mail: biuro@it-control.pl, tel.: +48 41 310 71 00;
Towar – produkt oferowany i sprzedawany przez Sprzedawcę w Sklepie internetowym;
Umowa – umowa sprzedaży zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym;
Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta przez Sprzedawcą
z Konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie;Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta(Dz. U. z 2021 r. poz. 2105 ze zm.).
III. Zaproszenie do zawarcia umowy
Sklep internetowy umożliwia zapoznanie się z Towarami (ich rodzajem, ceną itp.). Zdjęcia i opisy Towarów należy traktować jako materiały poglądowe mające na celu umożliwienie Użytkownikowi wyrobienia sobie ogólnego wyobrażenia
o właściwościach, wyglądzie i parametrach użytkowych Towarów. Wygląd Towaru na zdjęciach może nieznacznie różnić się od zewnętrznego wyglądu Towaru wydanego Kupującemu. Różnice te mogą stanowić następstwo innych ustawień monitora Kupującego, warunków oświetlenia itp. Zastrzeżenia powyższe nie będą miały zastosowania do udostępnionych w Sklepie Internetowym specyfikacji technicznych oraz oznaczeń marki i modelu danego Towaru.Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje zamieszczone w Sklepie Internetowym poczytuje się w razie wątpliwości nie za ofertę, lecz za zaproszenie do zawarcia umowy (art. 71 Kodeksu Cywilnego).
IV. Zasady zawierania umowy
Zamówienia mogą być składane drogą elektroniczną za pośrednictwem formularza zamówień (koszyka) na stronie sklepu, poprzez wiadomość e-mail lub telefonicznie. Złożenie zamówienia oznacza przyjęcie oferty Sprzedawcy,
w wyniku czego dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży. Datą zawarcia umowy jest data złożenia zamówienia. O przebiegu realizacji zamówienia Kupujący jest szczegółowo informowany za pośrednictwem wiadomości e-mail oraz wiadomości sms (w przypadku podania numeru telefonu komórkowego). Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za podanie przez Kupującego niepełnych lub nieprawidłowych danych teleadresowych. Za niepoprawny adres uznaje się również ten, pod którym w terminie zgodnym z czasem realizacji zamówienia Kupujący nie odbierze paczki. Do każdego zamówienia sprzedawca dołącza paragon fiskalny lub na życzenie Kupującego fakturę VAT.
V. Warunki płatności i realizacji umowy
Ceny Towarów podawana jest w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT oraz wszelkie inne składniki.
Kupujący ponosi koszty dostawy Towaru.
Kupujący może wybrać jedną z form płatności umieszczonych w rubryce Koszty dostawy danego Towaru.
Sprzedawca może umożliwić Kupującemu skorzystanie z następujących form płatności:
za pobraniem – Kupujący należność za Towary i przesyłkę uiszcza przy odbiorze paczki na poczcie lub doręczycielowi;
przelewem – Kupujący przedpłaca na konto Sprzedawcy (wskazane przez Sprzedawca po zawarciu umowy i wybraniu przez Kupującego tej formy płatności) należności za Towary i przesyłkę na podstawie danych otrzymanych od Sprzedawcy;
poprzez system płatności internetowych – Payu.pl; płatność w tej formie następuje zgodnie z regulaminem systemu Payu.pl dostępnym na stronie www. payu.pl.
Sprzedawca w opisie Towaru informuje Kupującego o terminie w jakim jest
on zobowiązany dokonać płatności za Towar W przypadku braku płatności przez Kupującego w terminie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Sprzedawca
może odstąpić od umowy sprzedaży na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.Termin dostawy Towaru liczony jest w dniach roboczych. Sprzedawca w opisie Towaru informuje Kupującego o liczbie dni roboczych potrzebnych do wykonania postanowień Umowy (dostawy Towaru).
Dostawa Towaru realizowana jest za pośrednictwem Poczty Polskiej lub formy kurierskiej (zgodnie z wolą Kupującego, wyrażoną poprzez wybranie formy płatności, w sposób określony w pkt 4 powyżej).
Sprzedawca, zgodnie z wolą Kupującego, dostarcza wraz z Towarem paragon albo fakturę VAT obejmującą dostarczane Towary.
Kupujący wyraża zgodę na wystawienie faktury lub rachunku bez podpisu Sprzedawcy.
VI. Warunki płatności i realizacji umowy
Zgodnie z przepisem art. 27 ustawy o prawach konsumenta, Kupujący będący Konsumentem który zawarł umowę na odległość może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt 2 i 3 poniżej.
Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba
że Sprzedawca zgodził się je ponieść lub nie poinformował Konsumenta
o konieczności poniesienia tych kosztów.Bieg terminu określonego w pkt 1 powyżej rozpoczyna się:
dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
– obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części,- polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony
– od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy;dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
Konsument może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie
o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się
za niezawartą.Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedawcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Konsument ponosi odpowiedzialność
za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że Sprzedawca nie poinformował Konsumenta o prawie odstąpienia od umowy.Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
– o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
– w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
– w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
– w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
– w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
– w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
– w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
– w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
– w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
– o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
– zawartej w drodze aukcji publicznej;
– o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
– o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
VII. Postępowanie reklamacyjne
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady rzeczy zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego (art. 556- 5764).
Kupującemu przysługuje prawo składania reklamacji Towaru zakupionego u Sprzedawcy.
Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej następujące informacje:
oznaczenie Kupującego z podaniem:
– nazwa i siedziby (w przypadku, gdy Kupujący jest przedsiębiorcą);
– imienia, nazwiska i adresu do doręczeń (w przypadku, gdy Kupujący jest konsumentem);identyfikującego Kupującego adresu elektronicznego;
dokładny opis występującego problemu będącego podstawą reklamacji;
datę wystąpienia problemu;
numer telefonu kontaktowego Kupującego.
Celem rozpatrzenia reklamacji Kupujący powinien wraz ze zgłoszeniem reklamacji przesłać lub dostarczyć reklamowany Towar, a jeżeli istnieje taka możliwość również dołączyć do reklamacji dowód zakupu Towaru oraz protokół szkody sporządzony w obecności osoby doręczającej Towar.
Towar należy przesłać lub dostarczyć na adres Sprzedawcy tj.: IT Control Sp. z o.o., 26-001 Masłów Pierwszy, ul. Lotnicza 40B.
Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od daty wpłynięcia kompletnej reklamacji (reklamacji wraz z reklamowanym Towarem).
W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Kupującego do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie, nie później niż w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania przez Kupującego.
VIII. Gwarancje
Towary mogą być objęte gwarancją Sprzedawcy.
Zasady udzielania gwarancji, sposób składania i rozpatrywania gwarancji określonej w pkt 1 powyżej, każdorazowo określa umowa gwarancji łącząca Sprzedawcę i Kupującego.
IX. Postanowienia końcowe
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, zastosowanie znajdą przepisu prawa polskiego, w szczególności Kodeksu Cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta.
Regulamin może ulec zmianie w każdym czasie. Informacje o treści zmian regulaminowych są zamieszczane niezwłocznie w serwisie na stronie Sklepu Internetowego.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 02.10.2023 r.